5 de juny 2012

Presentació de la història


A continuació, es presenta cada una de les activitats dissenyades acompanyades de l’explicació que realitza la mestra als alumnes.
SESSIÓ 1
Primerament se’ls explica als alumnes que per complementar el tema del coneixement del cos humà, es faran un conjunt d’activitats per esbrinar quina relació i importància pot tenir l’exercici físic amb el nostre cos. Arran d’aquí, la docent pretén saber què saben els alumnes. La mestra realitza les següents preguntes i deixa deu minuts als estudiants per a què reflexionin en la seva resposta:
o   Coneixem les parts del nostre cos?
o   Com som per dins?
o   Tenim problemes de salut?
o   Què vol dir hàbits saludables?
o   Què són els hàbits saludables.
o   Quina relació tenen amb el cos humà?
o   Per què és saludable fer exercici físic?

A continuació, la mestra indaga sobre els coneixements previs (què saben els alumnes) entorn als hàbits saludables a través de la tècnica de pluja d’idees. Els alumnes van sortint, de manera voluntària, a la pissarra per escriure els pensaments i coneixements que tenen sobre el tema i es van comentant entre tots.
Es dedica una hora lectiva.

v  Es pot observar a la figura 1. Mostra documental.

SESSIÓ 2
Activitat 1: posa el nom de les diferents parts del cos al seu lloc.
Els alumnes disposen de llibres de text per conèixer els conceptes que es volen introduir i s’adjunta amb la representació visual del cos humà per a facilitar l’adquisició d’informació. Es treballa la composició del cos humà (òrgans, músculs, ...) i la identificació de les diferents parts. Aquesta activitat es realitza com a suport de la unitat didàctica coneixem el cos humà que forma part del currículum escolar per tal de reforçar els coneixements apresos i relacionar-los amb els problemes de salut amb l’objectiu de conscienciar i sensibilitzar als alumnes entorn als hàbits saludables.
Es dedica hora lectiva.

Activitat 2: (activitat per a fer a casa) Escriviu un resum a partir d’una situació en què us heu fet mal o heu estat malalts i porteu-ho el proper dia. Es tracta d’identificar algun problema de salut, explicar com us sentíeu, quines pautes d’acció seguíeu, etc.

SESSIÓ 3
Activitat 2.1: Es comparteix amb tot el grup els resums elaborats i s’introdueix el tema dels problemes de salut i els hàbits saludables.
A partir de l’experiència prèvia i treballant amb un problema més o menys quotidià, com pot ser una malaltia pròpia o d’algun familiar o persona propera, es capta l’atenció dels subjectes i es captiva el seu interès pel tema per tal de no reviure o en tot cas, poder afrontar millor una situació similar a la que han viscut.
v  Es pot observar a la figura 2. Mostra documental.

SESSIÓ 4, 5 i 6
Activitat 3: Aprendre a fer un Power Point on hi constin els beneficis de l’exercici físic davant problemes de salut. Treball per parelles i a classe.
Amb el treball en petit grup la mestra pretén promoure l’aprenentatge cooperatiu i que els alumnes treballin junts, s’ajudin i col·laborin per aconseguir el resultat de l’aprenentatge. Es dediquen tres sessions d’una hora lectiva cadascuna i es realitzen a la sala d’informàtica:
·         Primer sessió:
·      L’activitat està guiada per la docent que els explica com utilitzar el Power Point per a fer qualsevol presentacions.
·      Els va guiant per a què ells mateixos vagin descobrint com utilitzar aquest recurs (que poden escriure, posar títols, incloure imatges d’Internet, ...)
·      Els explica que cada diapositiva és com un foli de paper i els ensenya un power point de mostra d’un altre tema perquè coneguin el resultat del treball.
·      Al final de la sessió, es deixa 15minuts aproximadament per a què els alumnes comencin a treballar.
·         Segona sessió:
·       Els alumnes treballen sols davant l’ordinador i van creant la seva presentació en format visual.
·       La recerca a Internet i el maneig dels elements bàsics de l’ordinador se’ls dóna molt bé. Ara, a poc a poc van controlant millor l’ús d’aquest recurs.
·       Segons les valoracions dels alumnes, és un recurs fàcil d’emprar.
·         Tercera sessió:
·       Finalització del power point.
·       Preparació de la presentació oral de cinc minuts que es realitzarà davant del grup- classe. La mestra indica als alumnes que els pot ser d’utilitat, relacionar les seves experiències amb els continguts de les diapositives. Els recomana seguir el guió de les diapositives i justificar el que han escrit al power point per tal que la resta de companys entenguin la seva recerca i treball; tanmateix, els diu quins seran els seus criteris d’avaluació per a aquesta activitat:
·       -   Presentació ordenada i coherent dels continguts en les diapositives.
·         - Explicació dels conceptes presentats en el power point.
·         - Relació entre els problemes de salut i els hàbits saludables.
·         - Identificació d’un problema de salut i d’hàbits saludables.
·        -  Relació amb les experiències viscudes, pròpies o d’algú altra.
·         - Correcta argumentació/justificació dels coneixements adquirits.
La mestra recomana que els alumnes treballin a casa també, com a deures, les seves presentacions i discurs.

v  Es pot observar a la figura 3. Mostra documental.

SESSIÓ 7
Activitat 4: Presentació del treball realitzat amb el power point. Avaluació i valoracions dels treballs. (Una hora lectiva)
Es tracta que els alumnes facin les seves presentacions de 5minuts mínim i 10 minuts màxim, als altres companys de classe; a través d’aquestes, la docent podrà avaluar el resultat del projecte, el resultat de la recerca i l’acompliment dels objectius plantejats i tanmateix, podrà complementar la seva avaluació a partir de la realització del treball en grup que han fet els alumnes en horari escolar, ja que la mestra ha pogut observar com els alumnes treballen junts, participen, prenen decisions i les justifiquen davant els altres companys, investiguen a Internet, pregunten, ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada