A
continuació, es presenta cada una de les activitats dissenyades acompanyades de
l’explicació que realitza la mestra als alumnes.
SESSIÓ 1
Primerament
se’ls explica als alumnes que per complementar el tema del coneixement del cos
humà, es faran un conjunt d’activitats per esbrinar quina relació i importància
pot tenir l’exercici físic amb el nostre cos. Arran d’aquí, la docent pretén
saber què saben els alumnes. La mestra realitza les següents preguntes i deixa
deu minuts als estudiants per a què reflexionin en la seva resposta:
o
Coneixem les parts del nostre
cos?
o
Com som per dins?
o
Tenim problemes de salut?
o
Què vol dir hàbits saludables?
o
Què són els hàbits saludables.
o
Quina relació tenen amb el cos
humà?
o
Per què és saludable fer
exercici físic?
A
continuació, la mestra indaga sobre els coneixements
previs (què saben els alumnes) entorn
als hàbits saludables a través de la tècnica de pluja d’idees. Els alumnes
van sortint, de manera voluntària, a la pissarra per escriure els pensaments i
coneixements que tenen sobre el tema i es van comentant entre tots.
Es
dedica una hora lectiva.
v Es
pot observar a la figura 1. Mostra documental.
SESSIÓ 2
Activitat 1: posa el nom de les diferents parts del cos al seu lloc.
Els
alumnes disposen de llibres de text per conèixer els conceptes que es volen
introduir i s’adjunta amb la representació visual del cos humà per a facilitar
l’adquisició d’informació. Es treballa la composició del cos humà (òrgans,
músculs, ...) i la identificació de les diferents parts. Aquesta
activitat es realitza com a suport de la unitat didàctica coneixem el cos humà que forma part del currículum escolar per tal
de reforçar els coneixements apresos i relacionar-los amb els problemes de
salut amb l’objectiu de conscienciar i sensibilitzar als alumnes entorn als
hàbits saludables.
Es
dedica hora lectiva.
Activitat 2: (activitat per a fer a casa) Escriviu
un resum a partir d’una situació en què us heu fet mal o heu estat malalts i
porteu-ho el proper dia. Es tracta d’identificar algun problema de salut, explicar
com us sentíeu, quines pautes d’acció seguíeu, etc.
SESSIÓ 3
Activitat 2.1: Es comparteix amb tot el grup els resums elaborats i s’introdueix el tema
dels problemes de salut i els hàbits
saludables.
A partir de l’experiència prèvia i treballant amb un problema més o menys quotidià,
com pot ser una malaltia pròpia o d’algun familiar o persona propera, es capta l’atenció
dels subjectes i es captiva el seu interès pel tema per tal de no reviure o en
tot cas, poder afrontar millor una situació similar a la que han viscut.
v Es
pot observar a la figura 2. Mostra documental.
SESSIÓ 4, 5 i 6
Activitat 3: Aprendre a fer un Power Point on hi constin
els beneficis de l’exercici físic davant problemes de salut. Treball per
parelles i a classe.
Amb el treball en petit grup la mestra pretén promoure l’aprenentatge
cooperatiu i que els alumnes treballin junts, s’ajudin i col·laborin per
aconseguir el resultat de l’aprenentatge. Es dediquen tres sessions d’una hora
lectiva cadascuna i es realitzen a la sala d’informàtica:
·
Primer sessió:
·
L’activitat està guiada per la docent que els explica com utilitzar el
Power Point per a fer qualsevol presentacions.
·
Els va guiant per a què ells mateixos vagin descobrint com utilitzar aquest
recurs (que poden escriure, posar títols, incloure imatges d’Internet, ...)
·
Els explica que cada diapositiva és com un foli de paper i els ensenya un
power point de mostra d’un altre tema perquè coneguin el resultat del treball.
·
Al final de la sessió, es deixa 15minuts aproximadament per a què els
alumnes comencin a treballar.
·
Segona sessió:
·
Els alumnes treballen sols davant l’ordinador i van creant la seva
presentació en format visual.
·
La recerca a Internet i el maneig dels elements bàsics de l’ordinador se’ls
dóna molt bé. Ara, a poc a poc van controlant millor l’ús d’aquest recurs.
·
Segons les valoracions dels alumnes, és un recurs fàcil d’emprar.
·
Tercera sessió:
·
Finalització del power point.
·
Preparació de la presentació oral de cinc minuts que es realitzarà davant
del grup- classe. La mestra indica als alumnes que els pot ser d’utilitat,
relacionar les seves experiències amb els continguts de les diapositives. Els
recomana seguir el guió de les diapositives i justificar el que han escrit al
power point per tal que la resta de companys entenguin la seva recerca i
treball; tanmateix, els diu quins seran els seus criteris d’avaluació per a
aquesta activitat:
· - Presentació
ordenada i coherent dels continguts en les diapositives.
· - Explicació
dels conceptes presentats en el power point.
· - Relació
entre els problemes de salut i els hàbits saludables.
· - Identificació
d’un problema de salut i d’hàbits saludables.
· - Relació
amb les experiències viscudes, pròpies o d’algú altra.
· - Correcta
argumentació/justificació dels coneixements adquirits.
La mestra recomana que els alumnes
treballin a casa també, com a deures, les seves presentacions i discurs.
v Es
pot observar a la figura 3. Mostra documental.
SESSIÓ 7
Activitat 4:
Presentació del treball realitzat amb el power point. Avaluació i valoracions
dels treballs. (Una
hora lectiva)
Es tracta que els alumnes facin les
seves presentacions de 5minuts mínim i 10 minuts màxim, als altres companys de
classe; a través d’aquestes, la docent podrà avaluar el resultat del projecte,
el resultat de la recerca i l’acompliment dels objectius plantejats i
tanmateix, podrà complementar la seva avaluació a partir de la realització del
treball en grup que han fet els alumnes en horari escolar, ja que la mestra ha
pogut observar com els alumnes treballen junts, participen, prenen decisions i
les justifiquen davant els altres companys, investiguen a Internet, pregunten,
...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada