5 de juny 2012

Pauta d’orientació a la docent



§ És important que el subjecte participi activament en el seu aprenentatge afavorint alhora al creixement de l’autonomia personal i l’aprendre a aprendre amb l’ús de les TIC (recerca a Internet i ús del power point).
§ El rol del docent és de guia i mediador de l’aprenentatge ajudant a l’alumne a entendre què ha de fer i com es pot fer però deixant que sigui ell qui explori i descobreixi per si sol.
§ Ressaltar que cal partir dels coneixements previs que tenen els alumnes per conèixer què saben i així afavorir a l’adquisició de nous coneixements tot relacionant el que ja coneixen, què poden fer sols i què poden fer amb ajuda.
§ El disseny de les activitats han de suposar un canvi en la pràctica educativa que generi un increment en la significativitat de l’aprenentatge.

A nivell procedimental:
§ La manera com es planteja el problema als estudiants en l’enunciat, afecta a la representació mental que es fa dels problemes que intenten resoldre. Per això, és important acordar com se’ls dóna les instruccions i se’ls explica el que es pretén aconseguir. Aquest és un dels objectius: aconseguir que els estudiants construeixin un model conceptual significatiu dels problemes que intenten resoldre.

Pel que fa a l’avaluació:
§ L’elaboració del power point i la posterior presentació implica argumentar, fet que ens aporta la millor prova del coneixement que pot haver adquirit l’alumne. El fet de demanar a l’alumne que desenvolupi un argument per a la seva elecció és equivalent a solucionar problemes i tanmateix, ajuda al docent a determinar què sap l’estudiant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada