§ És important que el subjecte
participi activament en el seu aprenentatge afavorint alhora al creixement de
l’autonomia personal i l’aprendre a aprendre amb l’ús de les TIC (recerca a Internet
i ús del power point).
§ El rol del docent és de guia i
mediador de l’aprenentatge ajudant a l’alumne a entendre què ha de fer i com es
pot fer però deixant que sigui ell qui explori i descobreixi per si sol.
§ Ressaltar que cal partir dels
coneixements previs que tenen els alumnes per conèixer què saben i així
afavorir a l’adquisició de nous coneixements tot relacionant el que ja
coneixen, què poden fer sols i què poden fer amb ajuda.
§ El disseny de les activitats
han de suposar un canvi en la pràctica educativa que generi un increment en la
significativitat de l’aprenentatge.
A
nivell procedimental:
§ La manera com es planteja el
problema als estudiants en l’enunciat, afecta a la representació mental que es
fa dels problemes que intenten resoldre. Per això, és important acordar com
se’ls dóna les instruccions i se’ls explica el que es pretén aconseguir. Aquest
és un dels objectius: aconseguir que els estudiants construeixin un model
conceptual significatiu dels problemes que intenten resoldre.
Pel
que fa a l’avaluació:
§ L’elaboració del power point i
la posterior presentació implica argumentar, fet que ens aporta la millor prova
del coneixement que pot haver adquirit l’alumne. El fet de demanar a l’alumne
que desenvolupi un argument per a la seva elecció és equivalent a solucionar
problemes i tanmateix, ajuda al docent a determinar què sap l’estudiant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada