A partir de la fitxa de disseny
elaborada, s’acorda amb la docent que s’incorporaran les activitats plantejades
al llarg de set hores lectives durant les classes d’educació física.
v Fitxa elaborada per a la
mestra:
CICLE
|
NIVELL EDUCATIU
|
PERÍODE
|
DURADA
|
SESSIONS
|
|
Cicle Superior
|
6è de primària
|
3r. Trimestre
|
8h
|
7 sessions
|
|
JUSTIFICACIÓ
|
Els alumnes aprendran els
beneficis de l’exercici físic com a hàbit saludable davant dels problemes de
salut.
|
||||
AVALUACIÓ
INICIAL
|
A partir d’un conjunt de
preguntes que realitza la mestra, els alumnes han de reflexionar i respondre
per tal de conèixer els coneixements previs dels quals es parteix.
|
||||
OBJECTIUS
DIDÀCTICS
|
·
Aprofundir en el coneixement del cos:
identificar i situar les diferents parts del cos i localitzar els principals ossos de
l’esquelet humà.
·
Conèixer els problemes de salut i la importància
dels hàbits saludables.
·
Familiaritzar-se amb les TIC, concretament
amb l’ús del power point per fer presentacions.
|
||||
CONTINGUTS
|
Conceptuals
1.
Identificació de l’esquelet i composició
cos humà
2.
Concepte de problema de salut
2.1 Tipus de
problemes: obesitat, asma, problemes de columna vertebral, ...
2.2 Conductes,
trastorns
3.
Què podem fer per evitar-ho?
4.
Concepte d’hàbit saludable
5.
Conductes saludables i importància
Procedimentals
·
Identificar i situar les parts del cos humà
en una imatge
·
Fer un resum (ha d’incloure introducció,
desenvolupament i conclusions)
·
Aprendre a fer una presentació en power
point
Actitudinals
·
Mostrar interès i curiositat d’aprendre
l’ús de les NTIC.
·
Conscienciació d’hàbits saludables per
evitar problemes de salut.
·
Mostrar actitud positiva al llarg de totes
les activitats d’aprenentatge.
|
||||
COMPETÈNCIES
BÀSIQUES
|
Competència
d’autonomia i iniciativa personal:
-
Ser conscient del que se sap i del que és necessari aprendre.
-
Expressar oralment, per escrit i visualment, experiències personals sobre el
tema.
-
Identificar la informació rellevant dels textos o imatges.
Competència
comunicativa lingüística i audiovisual:
-
Ampliar coneixements.
-
Plantejar preguntes donant lloc a la reflexió.
Competència
metodològica: tractament de la informació i competència digital.
-
Utilitzar recursos i habilitats per a la recollida d’informació.
-
Utilitzar el Internet com a font d’informació.
-
Aprendre a utilitzar el power point com a suport visual d’una presentació.
Competència
d’aprendre a aprendre:
- Desenvolupar estratègies cognitives d’exploració i
descobriment, d’elaboració i organització de la informació.
- Desenvolupar habilitats personals (autoestima) i socials(interacció
social).
|
||||
ACTIVITATS
D’APRENENTATGE
|
Activitat 1: posa el nom de
les diferents parts del cos al seu lloc. Es tracta de conèixer el cos humà i
relacionar-ho amb els problemes de salut. Activitat de classe.
Activitat 2: Fer un resum d’una situació que hàgiu patit en què us heu fet mal o heu estat malalts i compartir-ho amb el grup –classe. Introducció dels conceptes: problemes de salut i hàbits saludables.
Activitat 3: Aprendre a fer
un Power Point amb els beneficis de l’exercici físic davant
problemes de salut (exemple: obesitat).
Activitat 4: exposició del treball
davant del grup – classe.
|
||||
CRITERIS
D’AVALUACIÓ
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada