5 de juny 2012

Fitxa per a la mestra


A partir de la fitxa de disseny elaborada, s’acorda amb la docent que s’incorporaran les activitats plantejades al llarg de set hores lectives durant les classes d’educació física.

v  Fitxa elaborada per a la mestra:

CICLE
NIVELL EDUCATIU
PERÍODE
DURADA
SESSIONS
Cicle Superior
6è de primària
3r. Trimestre
8h
7 sessions
JUSTIFICACIÓ
Els alumnes aprendran els beneficis de l’exercici físic com a hàbit saludable davant dels problemes de salut.
AVALUACIÓ INICIAL
A partir d’un conjunt de preguntes que realitza la mestra, els alumnes han de reflexionar i respondre per tal de conèixer els coneixements previs dels quals es parteix.
OBJECTIUS DIDÀCTICS
·  Aprofundir en el coneixement del cos: identificar i situar les diferents parts del cos i  localitzar els principals ossos de l’esquelet humà.
·  Conèixer els problemes de salut i la importància dels hàbits saludables.
·  Familiaritzar-se amb les TIC, concretament amb l’ús del power point per fer presentacions.
CONTINGUTS
Conceptuals
1.     Identificació de l’esquelet i composició cos humà
2.     Concepte de problema de salut
2.1  Tipus de problemes: obesitat, asma, problemes de columna vertebral, ...
2.2  Conductes, trastorns
3.     Què podem fer per evitar-ho?
4.     Concepte d’hàbit saludable
5.     Conductes saludables i importància
Procedimentals
·         Identificar i situar les parts del cos humà en una imatge
·         Fer un resum (ha d’incloure introducció, desenvolupament i conclusions)
·         Aprendre a fer una presentació en power point
Actitudinals
·         Mostrar interès i curiositat d’aprendre l’ús de les NTIC.
·         Conscienciació d’hàbits saludables per evitar problemes de salut.
·         Mostrar actitud positiva al llarg de totes les activitats d’aprenentatge.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Competència d’autonomia i iniciativa personal:
- Ser conscient del que se sap i del que és necessari aprendre.
- Expressar oralment, per escrit i visualment, experiències personals sobre el tema.
- Identificar la informació rellevant dels textos o imatges.
Competència comunicativa lingüística i audiovisual:
- Ampliar coneixements.
- Plantejar preguntes donant lloc a la reflexió.
Competència metodològica: tractament de la informació i competència digital.
- Utilitzar recursos i habilitats per a la recollida d’informació.
- Utilitzar el Internet com a font d’informació.
- Aprendre a utilitzar el power point com a suport visual d’una presentació.
Competència d’aprendre a aprendre:
- Desenvolupar estratègies cognitives d’exploració i descobriment, d’elaboració i organització de la informació.
- Desenvolupar habilitats personals (autoestima) i socials(interacció social).
ACTIVITATS D’APRENENTATGE
Activitat 1: posa el nom de les diferents parts del cos al seu lloc. Es tracta de conèixer el cos humà i relacionar-ho amb els problemes de salut. Activitat de classe.
Activitat 2: Fer un resum d’una situació que hàgiu patit en què us heu fet mal o heu estat malalts i compartir-ho amb el grup –classe. Introducció dels conceptes: problemes de salut i hàbits saludables.
Activitat 3: Aprendre a fer un Power Point amb els beneficis de l’exercici físic davant problemes de salut (exemple: obesitat).
Activitat 4: exposició del treball davant del grup – classe.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
  • La participació activa de l’aprenent
  • Capacitat de treballar en equip
  • Observació directa del treball diari de l’alumne
  • La reflexió i justificació dels aprenentatges que va realitzant l’alumne
  • Interès per aprendre a utilitzar les TIC
  • Correcta argumentació del treball realitzat amb el power point

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada