20 d’abr. 2012

Presentació Base de Casos Kite

   L’ús de les noves tecnologies de la informació i comunicació (NTIC) tenen múltiples funcions com per exemple, poden emprar-se com a font d’aprenentatge per a construir models mentals i així, afavorir a l’aprenentatge significatiu.
   Si accedim a Internet a la recerca d'algun recurs virtual que permeti treballar això, entre altres trobem la base de casos Kite (Knowledge Innovation for Technology in Education).
   Aquesta base és elaborada per la Universitat de Missouri, Columbia i pretén desenvolupar una biblioteca de casos d’històries d’integració de la tecnologia en l’àmbit educatiu per tal d’afavorir a l’aprenentatge a través del intercanvi, la comprensió comunitària, la creació de nous coneixements i la resolució col·lectiva de problemes. La història de casos kite és el resultat de les experiències compartides dels docents pel que fa a la tecnologia emprada a l’ensenyament en situacions d’aprenentatge concretes.
   Entre la gran quantitat de casos de la base de dades kite, m’agradaria ressaltar el cas 2002-1 en l’àmbit de l’educació especial amb infants. En aquest cas, el docent utilitza un programa per realitzar una activitat de lectura amb infants amb problemes de lectura, el qual resulta altament motivant pels alumnes segons l’entrevista al professor. Jo he treballat en l’àmbit de les discapacitats i realment, el treball diari amb ells és lent però gratificant i m’he adonat que les NTIC són una ajuda que cal explotar més ja que permet als docents poder treballar diverses àrees curriculars com les matemàtiques a través d’imatges i seriacions, fent l’activitat d’aprenentatge molt més amena, enriquidora, entretinguda i atraient per l’alumne. D’aquesta manera, no només es treballa el contingut que s’espera que l’alumne assoleixi sinó que a més, l’aprenentatge sigui funcional i constructiu. Així doncs, la base de casos kite és una eina útil per a poder compartir aquestes experiències professionals en diversos centres de  diferents llocs del món.  Es tracta d’exposar com s’afavoreix a l’aprenentatge amb la introducció de les NTIC. Arran d’aquí, podem dir que els models d’experiències poden ésser un bon exemple d’aprenentatge significatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada