A
partir de l’anàlisi d’aquesta base de dades i la lectura d’alguns dels molts
casos que conté, s’ha elaborat un cas propi en el context de l’educació no
formal tot seguint la línia de treball de la base kite; per tant, la història
es presenta en dos formats diferents: primerament trobem la informació
plantejada de manera gràfica en una taula i posteriorment, trobem l’entrevista
completa que s’ha realitzat al docent i a partir de la qual s’ha obtingut tota
la informació.
Síntesis destacant l’aprenentatge
que es pretén
|
Històries
de Vida és una forma innovadora d'aprendre a
utilitzar les tecnologies mentre es realitza un projecte. Prenent com a
punt de partida la motivació personal, i d'una manera entretinguda i
compartida en grup, cada persona confecciona un projecte a partir de la
seva història, vivències o interessos. D'aquesta manera, les persones grans
van adquirint els coneixements tecnològics necessaris alhora que elaboren
el seu propi projecte. El motiu pel qual es treballa amb aquest projecte és
perquè la narrativa de l’experiència personal és un tret natural entre les
persones majors.
|
Ø Taula
gràfica que
il·lustra a través de variables la història del cas:
ÍNDEX
|
CONTINGUT
|
ACCÉS
AL TEXT
|
Context general
|
|
|
Experiència
en ensenyament
|
2
anys
|
---
|
Nivell
d’expertesa en l’ús de les TIC
|
Aprenentatge
a una acadèmia i auto aprenentatge
|
---
|
Tipus
d’escola
|
Casal
de Gent Gran
|
---
|
Localització
del centre
|
Sabadell
|
---
|
Connexió
|
Internet.
Alta velocitat
|
---
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Aula
d’informàtica
|
---
|
Situació
socioeconòmica dels alumnes
|
Classe
baixa, mitjana i alta
|
---
|
Context de la
història o cas
|
|
|
Nivell
dels alumnes
|
No
especificat
|
---
|
Àrea
/ Unitat
|
No
especificat però es pot encabir en llengua catalana i castellana així com,
iniciació a la informàtica
|
Fites a la
història
|
|
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
§ iniciació a la informàtica
§ coneixement i maneig de l’ordinador
§ coneixement i ús d’un processador de text
§ ús càmeres digitals
§ processament d’imatges digitals
§ presentació en Power Point.
Activitat d’ampliació:
§ edició de vídeos digitals.
|
Al text
Internet
Google
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Aprendre
a utilitzar l’ordinador i les seves múltiples aplicacions.
|
---
|
Tipus
d’activitat
|
Iniciació
a la informàtica.
|
Activitats de la
història o cas
|
|
Tecnologies
utilitzades
|
Ordinador,
cercadors d’Internet, processador de textos (word), programes d’edició de
fotos (photshop) i vídeos (movie maker) i càmera digital.
|
Internet
Google
|
Raó
per la qual es fa servir
|
§ Apropar les persones majors a la utilització de la tecnologia.
§ Donar utilitat als coneixements adquirits.
§ Generar motivació per elaborar i impulsar projectes.
§ Incrementar l’autonomia personal.
|
---
|
Naturalesa
de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
S’apropa
als participants en l’àmbit de la tecnologia i la comunicació però com a
tasques cognitives pròpiament dit, es treballa l’atenció i concentració, la
memòria, el processament visual i el llenguatge.
|
---
|
Dificultats
trobades
|
Grup
molt nombrés, resulta difícil donar resposta a tots.
|
---
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Un
cop per setmana d’una voluntària.
|
---
|
Rol
del professor
|
Guia
del procés d’aprenentatge i ajuda quan els participants ho manifesten.
|
---
|
Rol
de l’estudiant
|
agent
actiu del procés d’aprenentatge.
|
---
|
Resultats
|
|
|
Observacions
|
§ els
participants mostren molta motivació i interès per aprendre.
§ cada
vegada són més autònoms en les activitats.
§ treballen
de manera cooperativa en petit grup.
|
Al text
|
Avaluació
de l’aprenentatge
|
§ Observació
directa a l’aula.
§ Resultats
aconseguits
|
---
|
|
|
|
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada