30 d’abr. 2012

CAS d'elaboració propia


A partir de l’anàlisi d’aquesta base de dades i la lectura d’alguns dels molts casos que conté, s’ha elaborat un cas propi en el context de l’educació no formal tot seguint la línia de treball de la base kite; per tant, la història es presenta en dos formats diferents: primerament trobem la informació plantejada de manera gràfica en una taula i posteriorment, trobem l’entrevista completa que s’ha realitzat al docent i a partir de la qual s’ha obtingut tota la informació.

Síntesis destacant l’aprenentatge que es pretén
Històries de Vida és una forma innovadora d'aprendre a utilitzar les tecnologies mentre es realitza un projecte. Prenent com a punt de partida la motivació personal, i d'una manera entretinguda i compartida en grup, cada persona confecciona un projecte a partir de la seva història, vivències o interessos. D'aquesta manera, les persones grans van adquirint els coneixements tecnològics necessaris alhora que elaboren el seu propi projecte. El motiu pel qual es treballa amb aquest projecte és perquè la narrativa de l’experiència personal és un tret natural entre les persones majors.

Ø  Taula gràfica que il·lustra a través de variables la història del cas:
ÍNDEX
CONTINGUT
ACCÉS AL TEXT
Context general


Experiència en ensenyament
2 anys
---
Nivell d’expertesa en l’ús de les TIC
Aprenentatge a una acadèmia i auto aprenentatge
---
Tipus d’escola
Casal de Gent Gran
---
Localització del centre
Sabadell
---
Connexió
Internet. Alta velocitat
---
Localització dels recursos tecnològics
Aula d’informàtica
---
Situació socioeconòmica dels alumnes
Classe baixa, mitjana i alta
---
Context de la història o cas


Nivell dels alumnes
No especificat
---
Àrea / Unitat
No especificat però es pot encabir en llengua catalana i castellana així com, iniciació a la informàtica
Fites a la història

Activitats planificades a la sessió o unitat
§ iniciació a la informàtica
§ coneixement i maneig de l’ordinador
§ coneixement i ús d’un processador de text
§ ús càmeres digitals
§ processament d’imatges digitals
§ presentació en Power Point.
Activitat d’ampliació:
§ edició de vídeos digitals.

Al text

Internet

Google


Nivell d’aprenentatge esperat
Aprendre a utilitzar l’ordinador i les seves múltiples aplicacions.
---
Tipus d’activitat
Iniciació a la informàtica.
Activitats de la història o cas

Tecnologies utilitzades
Ordinador, cercadors d’Internet, processador de textos (word), programes d’edició de fotos (photshop) i vídeos (movie maker) i càmera digital.
Internet
Google
Raó per la qual es fa servir
§ Apropar les persones majors a la utilització de la tecnologia.
§ Donar utilitat als coneixements adquirits.
§ Generar motivació per elaborar i impulsar projectes.
§ Incrementar l’autonomia personal.
---
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
S’apropa als participants en l’àmbit de la tecnologia i la comunicació però com a tasques cognitives pròpiament dit, es treballa l’atenció i concentració, la memòria, el processament visual i el llenguatge.
---
Dificultats trobades
Grup molt nombrés, resulta difícil donar resposta a tots.
---
Ajuda  / col·laboració emprada
Un cop per setmana d’una voluntària.
---
Rol del professor
Guia del procés d’aprenentatge i ajuda quan els participants ho manifesten.
---
Rol de l’estudiant
agent actiu del procés d’aprenentatge.
---
Resultats


Observacions
§ els participants mostren molta motivació i interès per aprendre.
§ cada vegada són més autònoms en les activitats.
§ treballen de manera cooperativa en petit grup.
Al  text
Avaluació de l’aprenentatge
§ Observació directa a l’aula.
§ Resultats aconseguits
---


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada